Hirdetés

Hirdetés

Ilcsi kozmetikumok - Riport és promóciós sorsolás

A világ több mint 30 országában ismerik el Ilcsi néni és az Ilcsi Szépítő Füvek munkáját azzal, hogy használják a termékeit, s alkalmazzák az általa kifejlesztett kozmetikai kezeléseket.

Mindenhol kuriózumnak számít a rendkívül nagy növényi tartalmú, jól azonosítható, a magyar sajátosságokat magába foglaló, magas hatóanyag-koncentrációjú Ilcsi professzionális natúr kozmetikum.
Alábbiakban közöljük Molnár Ferenccel készült beszélgetésünket, valamint meghirdetjük promóciós sorsolásunkat, amelynek részleteit cikkünkben olvashatjátok.

VAM:
Ha jól tudom Ön a kezdetektől, vagyis 1984-től részt vesz az Ilcsi cég működtetésében, édesanyja mellett. Reméljük Ilcsi néni is jó egészségnek örvend, s még sokáig aktívan dolgozhat szakmájában!

Az utóbbi években mégis úgy tűnik, mintha Ön kezdené átvenni a stafétabotot. Jól érzékeljük?
Molnár Ferenc: Jól érzékelik. A legfontosabb, hogy édesanyám, Ilcsi néni jó egészségnek örvend, s reméljük mi is, hogy ez sokáig így lesz még. Az ő háttérbe vonulása teljesen tudatos, miután betöltötte a 80. életévét. Sokaktól eltérően nem 60 körül, hanem 80 után kezdett el aktívan „nagymamáskodni” 6 unokája és 1 dédunokája örömére. Rendszeresen vannak programjai velük, s a nagyobbaknak igyekszik minél több élettapasztalatot is átadni.
Természetesen ez nem azt jelenti, hogy ne tartaná a kezét a kozmetikus szakma ütőerén. Minden általam végzett munkát véleményez, s ha kell tanáccsal lát el.

Egyébként én már a 70-s évek végétől segítettem a munkájában, s amikor az Ilcsi Szépítő Füvek megalakult, az operatív irányítás mindig is az én feladatom volt. A megalakulástól 15 éven át a továbbiakban csak figyeltem és tanultam tőle, ahogy a mai napig is teszem, de kb. 1998-99-től már önállóan is végeztem, az ő felügyelete mellett, szakma-, és termékfejlesztési munkákat. Az idő előrehaladtával ezek a feladatok, arányában egyre inkább az én hatáskörömbe csúsztak át, és 2005 után már teljes egészében én tervezem és irányítom a cég szakmai munkáját is.

VAM:
Hogyan alakult ki az „Ilcsi bácsi” elnevezés? Ha jól tudom kozmetikusok adták Önnek…

Molnár Ferenc:
Így van! Kb. 10 évvel ezelőtt, a kozmetikusok kezdtek el így hívni, ami először egy kicsit furcsa volt, de ebből a szokásukból a kedvességet és a szakmai elismerést éreztem ki, s azóta már teljesen természetes számomra.

VAM: Egyre növekszik az igény a natúrkozmetikumokra. Az Ilcsi cég termékeinek alapanyagait jelentős részben saját kertészeteikben termesztik meg, s azt a Biokontroll Hungária Kft. minősíti. Ennek ismeretében már szinte meg sem kellene kérdeznem, hogy törekednek-e a hazai alapanyagok beszerzésére.

Molnár Ferenc:
Valóban, a növényeink, a citromot és a narancsot kivéve (bár Pelikán elvtárstól kértem a magyar narancs termesztési receptjét, hátha nekünk sikerül), amik egyébként bio minősítésűek, minden növényünk magyar. Az ültetvényünkről kb. a növényeink 1/3-a kerül ki, ezeknek és az innen kikerülő növényeknek van Biokontroll-os minősítése. További 1/3-ot vásárolunk szintén bio minősítésű növénytermesztő gazdáktól, és a maradék 1/3 –ot vadon gyűjtjük hazánk területén, erdőkben, réteken, mezőkön, amik az EU-s törvények szerint szintén bionak minősülnek. Így tevődik össze a közel 100 növény, amivel jelenleg dolgozunk, de ez folyamatosan bővül. Továbbá törekszünk mindenben, hogy hazai legyen, például a tégelyeink, flakonjaink a saját szerszámainkkal, hazai műanyag iparosoknál készülnek, nem pedig a sokszor olcsóbb külföldi piacról szerezzük be, s ezzel is munkát adva a magyar iparnak. Ugyanígy érvényes ez a címkék, vagy különböző marketinges és szakmai anyagok gyártatására is. A minősítéseknél szeretném elmondani, hogy az Ilcsi 6-ból 6x lett Superbrands, míg az első MagyarBrands minősítésben a 100-as ranglistán a nagyon előkelő, 50. helyre sorolták az Ilcsit. A kész natúrkozmetikumainkat, a világ egyik legelismertebb és legtekintélyesebb, német székhelyű szervezetével a BDIH -val minősítetjük. Jelenleg közel 20 ilyen termékünk van, de ez folyamatosan bővül, azonban nagyon alapos, hosszadalmas és drága ez a folyamat, így türelem kell hozzá. Mindenkit szeretnék megnyugtatni, hogy a BDIH nélküli natúrkozmetikumaink is a BDIH-s irányelvek alapján készülnek, hisz enélkül nem is tudnánk folyamatosan minősíttetni azokat.

VAM:
Kezdve az alapanyag termesztésétől, a gyártáson át egészen a kozmetikusokig vajon hány embernek adhatnak munkát az Ilcsi kozmetikumok?

Molnár Ferenc:
Nos, készítsünk egy leltárt. Termesztés, gyűjtés, tégely- címke és egyéb gyártáshoz, marketinghez, oktatáshoz stb. mintegy 100 ember kell. A cégnél dolgozik 30 ember. A belföldi forgalmazásnál a 19 megyében és Budapesten, együttesen 80 ember érintett. Magyarországon kb. 4000 kozmetikus használja a termékeinket eltérő mértékben. A külföldi partnereinknél, közel 50 ország, a kereskedelemmel kb. 150 – ember foglalkozik. A külföldi kozmetikusok, akik az Ilcsit használják, szintén 4000 körül van. Ez, ha jól számolom, 8360 embernek ad részben, vagy teljesen munkát. Köszönöm a kérdését, mert eddig bele se gondoltam, s nem haragszik, büszkén ki is húztam magam.

VAM:
Hazánkat épp az Ilcsi cégnek köszönhetően – egyre gyakrabban aposztrofálják, mint „kozmetikusképző nagyhatalmat”. Pontosan milyen tények engednek erre a következtetésre?

Molnár Ferenc:
Magyarország rangja, a kozmetikus képzésben korábban is adott volt, Romániával és Lengyelországgal együtt. E három ország élen jár régóta a nemzetközi átlaghoz képest, a ma is működő érettségi utáni, kétéves képzési formában. Nagyon jó az elméleti, az alap és a gyakorlati oktatás is. Sajnos hazánkba is ”begyűrűzött„ a rossz „nyugati„ tendencia, s itthon is vannak már gyorstalpalók a kozmetikusképzésben is. Személyes és szavahihető szakemberek egyöntetű véleménye, hogy a kozmetikusképzés igényli a 2 évet, érettségihez kötve. Mivel az emberi test legfontosabb szerve a bőr (erről beszélhetünk legközelebb, mert nagyon izgalmas téma), ezért gyors talpalós kozmetikusokra a csukám bőrét se bíznám, nemhogy az arcomét. Nyugati országokban, vagy az USA-ban vannak egy évnél rövidebb tanfolyamok, amelyek kozmetikus, fodrász, pedikűrös és manikűrös végzetséget adnak! Horror! Az Ilcsi cég jelentősen továbbfejlesztette a jó alapokon nyugvó magyar képzést, és valóban - édesanyámnak köszönhetően - kozmetikusképző nagyhatalom vagyunk. Erre jó példa, hogy az Ilcsi által szakmailag irányított kozmetikus iskolákba, kétszer nagyobb a jelenezők száma, mint az egyéb normál, de ugyanúgy kétéves iskolákba. Alátámasztja még, hogy Párizsban, az egyik legnagyobb, francia kozmetikus iskolában - egyedüli külföldiként és egyedüli natúrkozmetikumként - tananyag az Ilcsi, ahol egyébként 250 tanulót oktatnak. Édesanyám zsenialitására mi sem jellemzőbb, minthogy Judi Müller Oscar-díjas smink- és illatkreátor, azt nyilatkozta néhány évvel ezelőtt, hogy Ilcsikével egy baj van: megelőzte folyamatosan a korát 20 évvel. Még jó, hogy Könyves Kálmán megszüntette a boszorkányégetést, mert lehet, hogy édesanyám a máglyán végezte volna, sok fejlesztése miatt, akkora ellenállást váltott ki. Majd eltelt néhány év az adott felzúdulástól, s kiderült, hogy neki van igaza.

VAM:
Az internetet böngészve, az évek során mendemondák keringtek arról, hogy mely nemzetközi hírességek használták az Ilcsi szépítő füvek kozmetikumokat. Tudna nekünk néhányat példaként említeni?

Molnár Ferenc:
Az Ilcsi weben megtalálja például azokat a hírességeket, akik a Grammy-díj átadásakor kaptak Ilcsi, illetve ILIKE kozmetikumokat, s használják azóta is. Akit még konkrétan említenék, az Jackie Chan, aki szinte „eszi„ a fekete szappanunkat, annyit használja. Egyébként beszéltem erről néhány hete az m1-n, az Egészség ABC című műsorban. Az ő nevén futó kozmetikumokat is az Ilcsi gyártja. Én rendelkezem tőle kapott, kereskedelmi forgalomban nem kapható pólóval, és jackie-vel, amit csak az üzletfeleinek és barátainak ad.

VAM:
Esetleg fűződik Jackie Chan megrendeléseihez egy kedves történet?

Molnár Ferenc:
Három éve Hong Kong-ban voltam, a Cosmoprof kozmetikai kiállításon az üzleti partnerem meghívására, s ha már mentem, vittem Jackie Chan-nek egy nagy adag fekete szappant. Nem volt Hong Kong-ban, mert filmet forgatott Új-Mexikóban. Csomagküldővel másnap megkapta az USA-ban. Két napra rá megjelent a személyi titkárnője, és csak azért repült át, hogy megköszönje a fekete szappant, és akkor kaptam a „Jackie Chan dublőr csapatának tagja” feliratú pólót Jackie Chan-tól.

VAM:
Mindig öröm számunkra, ha egy magyar cég, külföldön is sikereket ér el. Lehet arról tudni valamit, hogy mennyire ismertek és sikeresek a termékeik a nemzetközi vizeken? Az ILIKE, vagyis az Ilcsi kanadai és USA-beli márkaneve, a tengerentúlon is egyet jelent a minőséggel?

Molnár Ferenc:
1996-ban exportáltunk először Szlovákiába. Jelenleg 45 országba szállítunk. Sikerességünket az is jelzi talán, hogy sok luxus spa-ban, wellness központban is a kozmetikák mellett, dolgoznak a mi natúrkozmetikumainkkal. Dubaiban például az elmúlt két évben az Ilcsi lett az év szalonja, mintegy 1000 közül kiválasztva! Az ILIKE néven forgalmazott Ilcsi, az USA-ban és Kanadában valóban a minőségi, egyedi tulajdonságokkal rendelkező prémiumkategóriás natúrkozmetikum. Pedig nagyon nehéz a verseny (persze hol könnyű), mert az ILIKE önmagával harcol. 2000-től 2005-ig, volt egy kanadai székhelyű partnerem, az USA-ra is. 2005-ben, miután felépült az Ilcsi hátán, lelépett egy nagyon nagy értékű szállítmánnyal, s megszüntettem a szerződést. Utólag már könnyű okosnak lennem, de erre vártak, és a szerződés megszűntének másnapján elkezdték hamisítani az Ilcsit, s a mai napig is kopíroznak. Még a termékneveket is ellopták, de volt idő, hogy a saját anyámat is! Tudni illik azt mondták, hogy Ilcsi néni az ő nagymamájuk. Bocsánat, de nem mondtam még, hogy ezt a szemétséget magyarok csinálják. Elnézést, de talán megérti, hogy nehéz indulat nélkül nyilatkozni erről a tényről. Hogy miért nem perelem? Mert se időm, se energiám, s legfőképp pénzem, amit erre fizessek ki, hosszú éveken át 10.000 km-re amerikai jogrendben. Majd a Jóisten lerendezi az ilyen szemétséget. Egyébként a két fiútestvérnek, akik csinálják e disznóságot, a szülei Budapesten élnek, s minden kozmetikai rendezvényen el kell viselnem, ahogy a képembe vigyorognak. Van egy magyar cég, aki segédkezik a hamisításban, függetlenül attól, hogy az USA-ban készül bérmunkában, az van rá írva, hogy – Made in Hungary.VAM: Ha megkérném önt arra, hogy emeljen ki egy Ilcsi kozmetikumot, amire a legbüszkébb, akkor melyiket választaná? Molnár Ferenc: Hú, nagyon nehéz, mert rögtön megsértődik a másik 140, de ha mégis, akkor az „Esemény előtti pakolás”.

VAM:
Miért?

Molnár Ferenc:
Megtestesít mindent, ami az Ilcsinek fontos, és erőssége. Ilyen a humor, ahogy a neve lett. Kb. 4o éve már kész volt, de nem volt neve. Nagyon széppé teszi az arcbőrt - keringés fokozó hatásának is köszönhetően - egy órán át erős bőrpír, majd egészséges rózsaszínes tónus marad meg napokig. Randevú előtt volt ajánlatos használni, hogy még szebb legyen a hölgy. Ugyebár ez a randevú végződött úgy, hogy az akkor is kapható Postikor nevű fogamzásgátló esemény utáni tablettára szükség volt. Kvázi van tabletta esemény után, van maga az esemény, amire szépülni kell előtte. Így lett az esemény előtti pakolás, szakmaiság és megbízhatóság szempontjából azóta is a legnépszerűbb termékeink egyike. Tudományos alap, hogy elsőként használta Ilcsi néni a magyar erős paprika kapszaicin tartalmát, s forradalmasította a bőrápolást. 2005-ben Szolcsányi professzor a kapszaicin kutatásáért kapott Széchenyi díjat, amely megerősítette Ilcsi néni elméletét.

VAM:
Mint cégvezető, milyen terveket dédelget a jövőre vonatkozóan. A kérdés különösen a termékfejlesztésre, valamint a nemzetközi piacokra vonatkozik. Általános vélemény, hogy a férfiak irányába fordultak a kozmetikai cégek. Önök is egyetértenek ezzel?

Molnár Ferenc:
A termékfejlesztés minden évben aktuális. Évente 3-5 db új termékkel lépünk a piacra, immáron 14 éve, a saját, Ilcsi Nemzetközi Kongresszus alkalmával. Azért is van, hogy 28 darabbal indultunk, s közel 150-nél tartunk. A nemzetközi piacon tovább szeretnénk növekedni. Az elmúlt egy év alatt 7 új külföldi partnerünk lett, és most 45-nél tartunk. A távolabbi cél, hogy öt éven belül 100 országot szeretnénk elérni, ahol az Ilcsivel dolgoznak. A férfiak valóban évek óta új célpont a kozmetikumok részéről az egész világon. Az elmúlt 5 évben, 8% -ról 40 %-ra emelkedett a bőrápolást igénylő férfiak aránya a fejlett országokban, így hazánkban is. Van, aki csak borotválkozás után csór egy kis krémet az asszonytól, aki persze reklamál a kozmetikusánál, hogy azt mondta, hogy az Ilcsi krémből 30 ml egy hónapig elegendő. Nem kalkulálták bele, hogy a párja is rájár a krémre. Hiúságból nem vallja be, hogy jól esik a bőrének az Ilcsi natúrkozmetikum. Sokan viszont rendszeresen járnak kozmetikusoshoz, teljes kezelésekre. Általános tapasztalat, hogy nagyon jó vendégek a kozmetikákban a férfiak, mert pontosak, szófogadóak, betartják az utasításokat, nem úgy, mint otthon. Teljesen normálisnak tartom az ilyen irányú igényt férfi társaim részéről, mert a mai kor követelménye a testkultúra ezen, kozmetikai ága. Szerintem a tiszteletadás egyik formája is, hogy családunk és munkahelyünk környezetében jólápoltan, arcunk és testünk bőrét karban tartva legyünk jelen. Az Ilcsi nem törekedett teljesen külön termékcsalád kialakítására a férfiaknak, mert a problémáik ugyanazok, mint a hölgyeké. Az androgén hormon erősebben van jelen, természetesen férfitársaimnál, s ez egy kissé durvább bőrt eredményez, de ez nem okoz gondot, egy jó Ilcsi kozmetikusnak, hisz biztos talál a közel 150 natúrkozmetikumunkból, az adott férfi bőr problémájának megoldására. Ez a lényeg, mert a mai kor emberének 80-85 % -ban (nőknek, férfiaknak ugyan úgy) van valamilyen kozmetikai kategóriába tartozó bőr problémája. Ez az Ilcsi küldetése: problémamegoldás mellékhatások nélkül.

VAM:
Mi a véleménye a magyar termékekről általában? Netán ön is törekszik előnyben részesíteni azokat a vásárlásainál?

Molnár Ferenc:
Abszolút a magyar termékekre törekszem, nem ritkán akkor is magyart veszek, ha drágább a külföldinél. Természetesen a silányt nem támogatom, és hulljon is ki a piacról, mert szemetet fölösleges gyártani. Sokszor volt már, hogy például a CBA-ban állok a tejtermékes hűtőpult előtt, s látom, szegény kis nyugdíjas nénike, remegő kézzel veszi le a francia tulajdonú cég tejföl termékét. Nem vagyok rest szólni neki, hogy ne azt vegye, mert a mellette lévő Jásztej, Mizo, Hajdútej, vagy CBA-s tejföl annyival olcsóbb, és legalább olyan jó, ha nem jobb, hogy 3 zsemle kijön a különbségből, s ez neki egy lakoma. Sajnos a reklámok agymosása miatt eszébe sem jut, hogy más márkát is vehetne. Egy szó, mint száz, a bóvlit leszámítva, mindig törekszem a magyar termék vásárlására.

VAM:
Köszönjük a riportot! Bízunk benne, hogy a jövőre vonatkozó tervei sikeresen megvalósulnak.

Forrás: http://veddamagyart.info/szepsegapolas/482-ilcsi-bacsi-riport-promocios-...

CsatolmányMéret
ilcsi_neni_es_bacsi_b.jpg91.92 KB
Hirdetés

Változás bejelentése

Ha az adatok nem felelnek meg a valóságnak, jelezd kérlek e-mailben!

 

 

Felelősségi nyilatkozat

A termelőtől.hu a termelő adatlapján található információk valódiságát nem tudja ellenőrizni, ezért felelősséget sem tudunk vállalni az ott leírtakért. A termelőtől.hu nem vállal felelősséget a látogató és a termelő közötti adásvételkor történő esetleges problémákért sem.